Zala dombok

Zala dombok
Zalai dombok ölelésében..

2012. február 27., hétfő

Vendégvárás…..Gesztenye tekerccsel....


Február hónapja, a névnapom hónapja. Vendégsereg és süteménykészítés, de milyen is legyen a süti?
Tavaly egy régebbi szakácskönyvben felfedeztem az 

-      Ella néni süteményét – és ez a süti ízlett a vendégeknek is.



Akkor írtam is egy bejegyzést a blogba, mert tetszett, hogy nevemet viseli ez a tésztaféleség és Édesanyámét is.

Itt az alkalom, hogy újra megsüssem, hiszen dió és lekvár mindig van a háznál.
Másik süteménynek a gesztenye tekercset választottam, hiszen a gesztenyét mindenki szereti.
Egyszerűen elkészíthető süti, sokan és sokféleképpen ismerik.


Kicsit más ízű legyen, most a gesztenye krém mellé, pikáns Kivi lekvárt tettem.
(Alkalmanként, szoktam déligyümölcsökből is lekvárt befőzni, ananász, vegyes citrus és a kivi  is nagyon jó.)

Gesztenye tekercs én így készítettem:
Hozzávalók a piskótatésztához:
4 tojás
4 evőkanál kristálycukor
4 evőkanál finomliszt
½ cs sütőpor 

a krémhez:
25 dkg gesztenyemassza
5 dkg  vaj
1teáskanál kakaó, 1 teáskanál rum
15 dkg kivi lekvár

a mázhoz:
10 dkg étcsokoládé
1 evőkanál étolaj 

 
Elkészítés:
A 4 tojásból a megszokott módon vékony piskótatésztát sütünk. Azon melegében feltekerjük, s így hagyjuk kihűlni. A felengedett gesztenyét a vajjal, kakaóporral és a rummal habosra keverjük. A piskótát kihengergetjük, a gesztenyés krémmel az egyik szélén megkenjük, majd a többi részre elosztjuk a kivi lekvárt, újra föltekerjük és a megolvasztott csokimázzal leöntjük. 

 


5 megjegyzés:

  1. Jaj nekem! Utólag is boldog születésnapot, sok jó témát a bogíráshoz,hogy még sokáig olvashassunk....
    A süti elképesztően szép...és fínom lehet.

    VálaszTörlés
  2. Köszi
    Keresgélem a jó témákat....a jó dolgokat...

    VálaszTörlés
  3. Kinézetre is ünnepi , mutatós!

    VálaszTörlés
  4. Vicuska köszi. Nálam a gesztenyés és diós sütik mindig bejönnek.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta. Amúgy is szeretem a gesztenyés sütiket. Ja! A hidegtálakat is. :)

    VálaszTörlés