Zala dombok

Zala dombok
Zalai dombok ölelésében..

2012. március 16., péntek

Vendégségbe…hidegtállal…. salátával…..2.


Barátainkkal közös ünneplésre készültünk, mi asszonyok elosztottuk a sütési feladatokat. Én az elő és utóételről valamint a salátákról gondoskodtam.

Két féle salátát készítettem a fűszeres sült pulykamellhez.

Majonézes brokkoli saláta


Összetevők:
1 db kisebb brokkoli
2 db lila-hagyma,

3-4 db főtt tojás
1 tubus vagy 2 dl delikát majonéz
2 dl tejföl

ízlés szerint só, bors,szerecsendió, dijoni mustár

Elkészítés:

A brokkolit kisebb rózsáira szedjük és kevés víz hozzáadásával megpároljuk A majonézt, tejföllel összekeverjük, sóval, borssal, mustárral ízesítjük. A hagymát vékony szeletekre vágjuk,( én kevés sós vízben kicsit áztatni szoktam, majd lecsepegtetem). és a mártáshoz keverjük. A tojásokat felkockázzuk, és ha a brokkoli kihűlt óvatosan ezeket is hozzáadjuk. Lehűtjük. 



Tavaszi saláta

Nálam ez a saláta fejes és jégsalátából vegyesen, karikára szelt póréhagymából és kockázott piros kaliforniai paprikából állt. Enyhén sós,cukros és citrommal ízesített  hideg levet készítettem rá.1 evőkanál tökmagolajjal jól összekevertem, 1 órával előbb elkészítettem, s hagytam összeérni az ízeket.

1 megjegyzés: