Zala dombok

Zala dombok
Zalai dombok ölelésében..

2013. május 30., csütörtök

Május aranya.... az első friss gyümölcsök.

Bár évszakhoz viszonyítva hűvösebb az időjárás. mégis elkezdődött az érése az első friss gyümölcsöknek.
A májusi cseresznye fogyasztásakor ne feledkezzünk el a cseresznyeszár leszárításáról.




Cseresznye nemcsak gyümölcs hanem mint növényi-gyógyszer is jelentős.A szedésről, hatóanyagáról és a teájáról egy korábbi bejegyzésemben írtam.


 
 Másik kedvelt gyümölcs az Eper. Puszta látványa megmozgatja az ízlelőbimbókat és a fantáziát.


 Az eper gyógyhatásai:

Mivel tele van vitaminokkal, gyógyító hatása sem elhanyagolandó.Kiváló vértisztító, baktériumölő, E- é C-vitamin tartalmának köszönhetően serkenti a méregtelenítő folyamatokat , tisztítja a vért és megmozgatja a vérkeringést, Nyugtatja a gyomrot, eléggé lédús ezért a szomjúságot is enyhíti. Ugyanakkor nagyon hasznos vértisztító, mivel elősegíti a felesleges zsír és salakanyag távozását a szervezetből. A fogyókúrázók is előszeretettel falatozzák (cukor nélkül), mivel nagyon alacsony a kalóriatartalma.
Eper a daganatok ellen
Kevesen tudják róla, hogy csökkenti a daganatos betegségek és a szívbetegségek kialakulásának esélyét, gyógyszer a magas vérnyomásra és a székrekedésre, segíti a vesék működését, de fiatalító hatása sem elhanyagolandó.
A kozmetikusok is előszeretettel használják, bőrápoló hatása miatt.
 
 
Az eperből készített leveseknek és finomságoknak kimeríthetetlen tárháza van, és elkészítésüknek csak a fantázia szabhat határt.
 Sok-sok epres változatból én az alábbi tortát ajánlom, ha több eprem érik én is elkészítem, mert látványra isteni!
( Ha érne az eper! Ma reggel óta esik az eső és 10 Celsius fok van!)
 
 


 Eper imádóknak kötelező! 
 
 
 

4 megjegyzés:

  1. Nálunk is érik a szomolyai fekete...elkezdtem gyűjteni a szárát.Éreztem a vízhajtó hatást.Meg aztán finom is.Nálunk is 10 fok van. Csak jég ne essék! Puszillak, köszi a sok jó információt !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!Itt nálunk már volt jégverés.Hideg és eső mindennap.Az a kevéske gyümölcs se érik ami még mutatkozna.

      Törlés
  2. Nálunk sem múlik el nap eper nélkül, de mi csak úgy. Natúr. Gyerekkoromban még szerettem porcukrozva, manapság már száműztem a cukrot, inkább az eper ízét élvezem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Változunk mi is, nemcsak a világunk.
      Sok élvezkedést kívánok.

      Törlés