Zala dombok

Zala dombok
Zalai dombok ölelésében..

2014. február 1., szombat

Birsalma….a megunhatatlan.



Az egyik oka, hogy imádom a Birsalmát az, hogy több hónapig eltartható, akár az alma. Február elején így néz ki az utolsó kisládányi birstermésünk.




Így télen is élvezhetjük kellemes savanykás ízét, sokféleképpen feldolgozhatjuk. Én most az utolsó darabokból valami különlegest akartam készíteni.
Elég sok lekvárt főztem be, de eltarthatósága miatt újra a lekvár mellett döntöttem. Izgatott a sütőtökös-birsalma lekvár.
Nekem ízlik ez a kellemes, kevésbé savanykás lekvár.
Néhány darabból sütemény készült.
Neten találtam ezt a jó receptet. Ajánlom a Birs kedvelőknek.

Myreille írása.

Birsalmával töltött kosárkák.
 

Hozzávalók:

Töltelék:
1-2 birsalma
2-3 evőkanál cukor

A birsalmákat alaposan megmosom, majd felkockázom úgy, hogy a magházukat kivágom, de a héjukat rajtuk hagyom. Cukorral és annyi vízzel, amennyi ellepi felforralom és addig főzöm, amíg a húsuk megpuhul. A birsalmákról leöntöm a levet, ezt megisszuk gyümölcslének illetve remek forró ital hideg őszi estéken, a birsalmákat pedig mixerre pürésítem. Én szeretem a birsalma savanykás, aromás ízét, nem cukrozom nagyon, szóval érdemes megkóstolni, hogy kellemesen pikáns legyen.

Tészta 12 db kosárhoz:
15 dkg liszt
1 tojás
2 evőkanál cukor
5 dkg vaj
csipet vaj

A hozzávalókat egy tálba mérem és kézzel tésztát gyúrok. Gyorsan összeáll. Folpackba csomagolom és 20 percig pihentetem a hűtőben, majd 2 mm vastagra nyújtom lisztezett deszkán. 10 centi átmérőjű köröket szaggatok belőle, amelyeket muffin formába ültetek, hogy kis kosárkák keletkezzenek.
180 fokra előmelegített sütőben 5 percig sütöm a tésztát, majd 2 kiskanálnyi birsalmaszószt teszek minden kosárba és további 15-20 percig sütöm, amíg a tészta megpirul, a szósz pedig birsalmasajt szerűen kicsit megsül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése